Šta biste uradili kada biste znali da je ovaj svet video igra?

Ovo pitanje je inspirisano idejama iznetim u radu „Da li živite u kompjuterskoj simulaciji?“ švedskog filozofa Nika Bostroma, a litero-igru „Sobakaisti“ smo zasnovali na pretpostavci da je ova tvrdnja istinita, odnosno da je svet u kojem živimo samo velika video igra u kojoj svaki čovek ima svoju ulogu u ličnoj priči (singleplayer), ali i u zajedničkoj kampanji čitavog čovečanstva (multiplayer). Ukoliko je ovaj svet zaista simulacija nalik na video igru, da li biste išta promenili u svom životu? I još važnije – da li biste otkrili drugima da su u simulaciji?

Teaser Trash Trailer

Šta je litero-igra? Srž, planovi i realizacija?



Priča

Kompanija „Simulacrum Co.“ iz Dogvila je tražila način kako da stvori program koji bi mogao da simulira stvarnost dovoljno ubedljivo da onaj ko je u simulaciji ne može da prepozna razliku između stvarnosti i isprogramirane virtuelne realnosti.



U eksperimentima su najčešće koristili pse lutalice, ali neuspešno, sve do prve uspešne simulacije u kojoj su iskoristili jugoslovenskog šarplaninca. Pas je u virtuelnom prostoru dobio identitet Ivana Sobakova, vojnika u Prvom svetskom ratu, koji je poslužio za građenje čitavog sveta simulacije u koju je kompanija projektovala realnost današnjice. Nakon nekoliko godina pas je uginuo tokom eksperimenta, ali je njegov virtuelni avatar ostao u simulaciji, međutim bez mogućnosti kontrole od strane kreatora.



Kompanija je nastavila sa eksperimentima, razvijajući tehnologiju simuliranja stvarnosti do te mere da su mogli da povežu devet pasa različitih rasa u istu simulaciju, stvarajući njihove avatare sa složenim psihologijama i ponašanjem u potpunosti identičnim sa ljudskim. Nijedan od devet avatara ne zna da je u simulaciji, a sve ih povezuje to što su deo umetničkog kružoka „Sobakaisti“. Na taj način kompanija „Simulacrum Co.“ kontroliše njihov razvoj i testira granice njihove kreativnosti i prividne slobodne volje.



Igrači koji igraju litero-igru mogu da pomognu kompaniji „Simulacrum Co.“ da još dalje razvije svoj produkt ili da pokušaju da oslobode zarobljene pse iz simulacije.



Kako igrati litero-igru?

Da biste igrali litero-igru „Sobakaisti“, morate da znate da čitate, jer su glavne misije sadržane u tekstovima i pričama kroz koje igrači dobijaju zadatke i otkrivaju misije za igru.



UPOZORENJE: NE MOŽETE IGRATI LITERO-IGRU AKO STE NEPISMENI

Litero-igre je u razvoju i trenutno je u fazi demo verzije, pa svi koji žele da je igraju onlajn mogu to urade prijavom putem priloženog formulara. Dovoljno je da upišete svoju imejl adresu, čime otvarate mogućnost da učestvujete u onlajn verziji igre. Za igranje van mreže neophodno poznavanje pravila sadržanih u „Igrarniku“.





O litero-igri

23. aprila 2019. godine, na Svetski dan knjige, aktivirana je demo verzija litero-igre „Sobakaisti“.



Termin „litero-igra“ je nastao od reči litero, što na esperantu znači „slovo“, pa je tako litero-igra doslovno aktivnost u kojoj se učestvuje čitavim telom i umom, a napredovanje kroz misije zavisi od učešća samog igrača i njegove posvećenosti. Telo je konzola kojom se učestvuje u igri, jer litero-igra traži fizičku aktivnost i učestvovanje u realnim događajima, dok je um softver kojim se ostvaruje napredak kroz misije.



Rad na litero-igri „Sobakaisti“ datira od 2016-te godine kada je tim od trojice prijatelja napravio sajt na kojem je testirana prvobitna verzija igre. Tokom tri godine ideja se razvijala i menjala, kao i sam tim, da bi današnja verzija igre bila zasnovana na mehanici igara alternativne realnosti (alternate reality games).



Tim koji sada radi na litero-igri čine:
Stefan Stefanović (game designer)
Nemanja Jelesijević (developer)
Aleksandra Dimitrijević (artist)



Blog

Priče o razvoju litero-igre i misije direktno od gejm mastera možete pročitati ovde.